وبلاگ تخصصی شهداء و هشت سال دفاع مقدس
تقدیم به روح بلند و با عظمت شهید بزرگوار غلامعباس جهان بین

به گزارش ايسنا، با به آب انداختن «سهند» در آبهاي جنوب كشور، يك فروند ناوشکن موشک‌انداز ديگر به ناوگان نیروی دریایی ارتش اضافه شد.

امروز همچنين، زیردریایی سنگین «طارق» در آبهاي جنوبي كشور به آب انداخته شد.

اين دو شناور سطحي و زيرسطحي در بندرعباس به انداخته شدند و فرمان به آب‌اندازي آنها توسط حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده كل قوا در نوشهر صادر شد.
چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:ناوشکن,سهند,طارق,زیردریایی, :: 13:14 :: نويسنده : jahanbin

"عماریون"-
 

سکانس اول:


 شرکت آلمانی آل اشپرت (uhlsport) محبت کرده اند و پیراهنی اختصاصی را برای تیم پرسپولیس طراحی کرده اند. من آدم فوتبالی ای نیستم ولی در طراحی دستی دارم..

 



در طرح اولیه این پیراهن 6 خط بر روی دوش راست و 6 خط بر روی دوش چپ بازیکنان بود؛ که می گفتند به نشان 6 تایی ها و از این حرف ها بوده! ولی با کمال تعجب دیروز در بازی با نفت تهران دیدم که در این طرح دستکاری ای شده و 6 خط به 7 خط و طرح خط ها به کلمه لا اله الا الله تغییر یافته.. اینکه نوشتن این لفظ مقدس بر روی لباس، مستلزم رعایت نکات و احتیاط فراوان است بحثی است قابل تامل.. ولی نکته قابل توجه این است که روی دوش چپ کلمه « لا اله ا »  و روی دوش راست کلمه « لا الله »  نوشته شده است.
همه می دانند که طراحان همیشه سعی می کنند با طرح خود، با بینندگان سخن بگویند و همیشه سعی میکنند در طرح های خود از نشانه ها و نمادها استفاده کنند.
بر اساس همین اصل قطعا یک چنین طراحی ای از نگاه طراحش بدون قصد نبوده... ولی چرا در تمام پروسه تولید این لباس هیچکدام از مسئولین محترم این ریزبینی را به خرج نداده اند جای بسی تاسف است.


سکانس دوم:
حضرت آیت الله بهجت پس از کنفرانس برلین سخنرانی ای برای طلاب داشته اند که به همین تیتر در اینترنت قابل دانلود است.. در این صوت، حضرت آیت الله بهجت رضی الله عنه می فرمایند:
«بسم الله الرحمن الرحیم... چه باید بکنیم... چه کار کردیم که به این چیزها مبتلا می شویم؟! فکر این را باید بکنیم.. چه کار کرده ایم که مانده ایم بی سرپرست..  اشکال در این است که خودمان را اصلاح نمی کردیم و نکردیم و نخواهیم کرد!» ایشان در ادامه بدین مضمون سخن می گویند آنچه ما را به این بلاها مبتلا می کند رفتار و کردار خود ماست!


سکانس سوم:
کارگردان قبطی با حمایت آمریکا و اسرائیل فیلمی می سازد و به ساحت مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اهانت می کند. همه مسلمان ها اعتراض می کنند و سفارت خانه ها محاصره می شوند و ... .


سکانس چهارم:
بهجت عارفان ادامه میدهد:  « حاضر نیستیم خودمان را اصلاح کنیم؛ اگر حاضر بودیم خودمان را اصلاح کنیم به این بلاها مبتلا نمی شدیم... ما می خواهیم هر چه دلمان می خواهد بکنیم ولی دیگران حق ندارند... نه... حق ندارند اساعه ای بکنند..»


همین...

بی سلیقگی یا نادونی در طراحی کلمه لا اله الا الله بر روی لباس بازیکنان پرسپولیس
بدین صورت که روی شونه ی سمت راست در تصویر بخش لا اله ا و در سمت چپ تصویر لا الله نقش بسته که عدم قرار گیره الف الا معنای خوبی به ذهن متبادر نمی کنه...
حالا یا عامدانه بود این حرکت یا جاهلانه!
دست زدن به کلمه ی الله نیاز به وضو داره آیا اصلا عاقلانه است چنین کاری؟ تکریم کلمه ی لا اله الا لله مثلا یا توهین؟


چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:پرسپولیس, الله, رویانیان, قرمز, پیروزی, :: 13:13 :: نويسنده : jahanbin

"عماریون"- محمد پورغلامي در بولتن نيوز نوشت : اين‌كه انقلاب اسلامي را به عنوان مبداء مهم تاريخ حداقل در يكصد سال گذشته بدانيم، ادعاي غلوآميزي نيست. اين ادعا را مي‌توان از زواياي گوناگون مورد بررسي قرار داد. پيروزي انقلاب اسلامي باعث شد تا بنيان و بنياد همه‌ي تئور‌ي‌ها و نظريات غرب در زمينه‌ي حكومت، سياست و علم‌الاجتماع از هم فرو پاشد و سياسيون و انديشمندان غربي به تجديد نظر در آراء و نظريات خود مشغول شوند. به همين علت انقلاب اسلامي از همان بدو ابتدا با انواع و اقسام تهديدات و بحران‌هاي خارجي روبرو شد. تفكر اومانيته‌ي غرب كه براي خود غايتي جز اين جهان نمي‌ديد و نمي‌بيند، براي از ميان برداشتن نظام سياسي كه اگر چه غايت‌ش را در «عقبي» تعريف كرده اما غافل از معيشت و اين دنيا هم نشده و از اين جهت سرآمد همه‌ي نظام‌هاي سياسي موجود در جهان است، از تمامي طرح‌ها و برنامه‌هاي موجود در حوزه‌ي منازعات نرم و سخت استفاده كردند. موج ترورهاي اول انقلاب و شهادت متفكران و ايدئولوگ‌هاي انقلاب، جنگ هشت ساله‌ي تحميلي، ايجاد شورش‌هاي داخلي و بالاخره تحريم‌هاي سي ساله، نمونه‌هايي از طرح‌هاي پيچيده‌ي دشمن براي فروپاشي نظام جمهوري اسلامي بوده و هست كه هركدام از آن‌ها به تنهايي براي فروپاشي يك نظام و ملت كافي بود.


از طرفي ديگر انقلاب اسلامي درست در شرايطي رخ داد كه جهان در اوج تنش‌ها و نزاع‌هاي فلسفي، ايدئولوژيكي، سياسي و اقتصادي بود. در آن زمان، الگوي نظام دو قطبي مبتني بر نظريات غرب در حوزه‌ي روابط بين‌الملل سايه انداخته و كشورهاي جهان به دو اردوگاه شرق و غرب، و يا كمونيسم و كاپيتاليسم تقسيم‌بندي شده بودند. انقلاب اسلامي درست در اين شرائط و با درون‌مايه‌اي كه گفته شد به وقوع پيوست. بنابراين اگر چه در بسياري موارد، غرب و شرق با هم اختلافات عميق داشتند اما حداقل بر سر يك مسأله، يعني مبارزه‌ي با انقلاب اسلامي و به شكست كشاندن آن اشتراك داشتند. اوج اين موضوع را مي‌توانيم در جريان جنگ هشت ساله‌ي ايران نه با عراق كه با همه‌ي دنيا ملاحظه كنيم. در جنگ تحميلي، از آمريكا تا شوروي، از انگليس تا هلند، و از كويت تا عربستان و... به كمك عراق آمده و به دنبال فروپاشي انقلاب اسلامي بودند. هر چند در اين موضوع نيز به مدد الهي و استقامت مردم غيور ايران شكست خورند.

اين استقامت و پايداري ملت و نظام ايران بر روي اصول و مباني ديني و الهي، موجب شد تا از يك سو دشمنان انقلاب اسلامي به اين نتيجه برسند كه اين انقلاب و نظام را نمي‌توان به شيوه‌هاي رايجي چون درگيري‌هاي فيزيكي و منازعات سخت از پاي در آورد، و از ديگر سو آن‌كه به‌وضوح مشاهده مي‌كردند كه انقلاب اسلامي باعث بيداري ملت‌ها و علي‌الخصوص جهان اسلام شده است. «بيداري مسلمانان» مسأله‌اي بود كه همواره تمدن غرب از آن وحشت داشت و پر بيراه نيست اگر بگوييم كه وجه اصلي دشمني تمدن غرب با انقلاب اسلامي به همين دليل بوده است. آن‌ها به خوبي دربافته بودند كه انقلاب اسلامي به شرط دوام و تداوم خود، در مدت زمان كوتاهي مي‌تواند مقدمات بيداري عالم اسلام و در مرتبه‌ي بعد بيداري مردم آزاده‌ي دنيا را فراهم كند.

بنابراين جنگ عراق و ايران که پايان يافت، رهبران سياسي غرب تهاجم تازه‌اي عليه اسلام انقلابي و انقلاب اسلامي آغاز کردند. آنان در سال‌هاي قبل در جريان دفاع ايران و در جريان رويارويي با حزب‌الله لبنان و جنبش اسلامي فلسطين و جهاد اسلامي افغانستان و ماجراي مرگ انورسادات به وسيله‌ي انقلابيون مسلمان مصري (14/7/1360) دريافتند که حرکت اسلامي رو به رشد را نمي‌توان با سلاح و از طريق نظامي متلاشي ساخت. بنابراين بايد جبهه‌ي جديدي مي‌گشودند. اين جبهه‌ي جديد، جبهه‌ي جنگ رواني، فرهنگي و ايدئولوژيک بود. (1) در حقيقت زماني كه غرب در مقابله‌ با رشد فزاينده‌ي اسلام كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي در جهان به وجود آمده بود فهميد كه نمي‌تواند در جنگ سخت و نبرد فيزيكي به اهداف خود دست يابد، چاره را در آن ديد كه وارد منازعات نرم و استفاده از الگو و مدل‌هاي عمليات رواني عليه اسلام و ايران شود.

پايان جنگ فيزيكي و شروع جنگ نرم

شايد بتوان گفت اولين اقدام گسترده‌اي كه پس از جنگ ايران و عراق در جبهه‌ي جنگ نرم عليه اسلام توسط غرب طرح‌ريزي شد انتشار كتاب «آيات شيطاني» نوشته‌ي سلمان رشدي و توزيع آن در سراسر جهان بود. «سلمان انيس رشدي» در يکي از خانواده‌هاي مرفه و مسلمانِ شهر بمبئي، در سال 1326 شمسي متولد شد. پدرش فردي مسلمان و آگاه به ادبيات ايران و عرب بود. تحصيلات ابتدايي خود را در مدرسه‌ي مبلغان انگليسي زبان مسيحي در هندوستان گذارنيد و در سيزده سالگي، براي ادامه‌ي تحصيلات به انگلستان رفت و دوران متوسطه را در مدرسه «راگبي» انگلستان طي کرد. رشدي سپس وارد رشته‌ي تاريخ دانشگاه «کمبريج» شد و در سال 1347 شمسي پس از فارغ‌التحصيل شدن به پاکستان، نزد خانواده‌اش بازگشت و به مدت يک سال با تلويزيون پاکستان همکاري داشت، ولي دوباره عازم انگلستان شده و تبعيّت آن جا را پذيرفت. (2)

محورهاي عمليات رواني غرب با انتشار آيات شيطاني

جنجالي‌ترين كتابي كه توسط سلمان رشدي منتشر شد كتاب «آيات شيطاني» است. اين كتاب با پشتوانه‌ي مالي يک يهودي صهيونيست كه مبلغ نيم ميليون پوند به عنوان کمک به سلمان رشدي پرداخت كرد براي آن‌كه از گسترش موج اسلام‌خواهي كه به نحو فزاينده‌اي در جهان در حال انتشار بود جلوگيري كند، منتشر شد. بلافاصله پس از انتشار کتاب سلمان رشدی، «ساندی تایمز» معروف‌ترین روزنامه‌ي هفتگی چاپ لندن با تیراژی بیش از یک و نیم میلیون نسخه، ضمن معرفی این کتاب و نویسنده آن اعلام داشت «آیه‌های شیطانی یک شاهکار ادبی است و هم‌چون یک تابلوي هنری زیبا که هیچ رمانی در عصر ما به اوج آن نخواهد رسید»! (3) بنابراين انتشار كتاب همان و شروع جنگ رواني سياسيون غربي عليه اسلام هم همان. ابتدا در سال 1988، كتاب رشدي به عنوان کتاب سال انگلستان شناخته شد. سپس مؤسسات و ناشران مطرح و بزرگ کشورهاي اروپايي، آمريکايي و حتي بعضي کشورهاي آسيايي، با قراردادهاي کلان براي ترجمه و توزيع آن مبادرت ورزيدند. بعد از آن در نشريات اروپايي از سلمان رشدي به عنوان يك شخصيت انقلابي ياد شد و در نهايت سياستمداران ايالات متحده نيز با دعوت از رشدي و همسرش به آمريكا، براي وي برنامه‌هاي سخنراني متعددي در ايالت‌هاي مختلف آمريكا ترتيب دادند.

البته انتشار اين كتاب با واكنش‌هاي شديد و گسترده‌ي جهان اسلام نيز مواجه شد. چنان که در پاکستان، مردم در مقابل مرکز فرهنگي آمريکا در اسلام آباد تجمع کردند که به شهادت پنج تن و مجروح شدن يک صد تن انجاميد. تظاهرات مسلمانان هند نيز بيست مجروح بر جاي گذاشت. نمايندگان جناح‌هاي مختلف مجلس شوراي ملي پاکستان، به نشانه‌ي اعتراض به روش و موضع‌گيري دولت و درگيري پليس با مردم، جلسه را ترک کردند و دولت پاکستان، تحت فشار شديد مسلمانان غيور آن کشور قرار گرفت. (4)


فتواي امام خميني، باطل السّحر طرح‌ريزي غرب

اگر چه همان‌گونه كه اشاره شد اقدامات و حركات كوچك و محدودي در واكنش به اين اقدام غرب در برخي كشورهاي اسلامي شكل گرفت اما فقدان وجود يك برنامه و راهبرد مشخص، فراگير و كارآمد براي برانگيختگي و بيداري جهان اسلام و مسلمانان به‌خوبي حس مي‌شد. در اين ميان امام خميني به عنوان يك عالم هوشيار و با درايت، و در قامت يك استراتژيست بزرگ جهان سياست، دست به يك اقدام بي‌سابقه‌اي زد. اقدامي كه مي‌توان گفت «باطل السّحر» تمامي برنامه‌هاي طرح‌ريزي شده‌ي غرب و استكبار در اين‌باره بود و موجب شد كه اين «تهديد» تبديل به يك «فرصت» استثنائي براي جهان اسلام شود. فرصتي كه از آن مي‌توان به‌عنوان سرفصل جديدي در موضوع «بيداري اسلامي» ياد كرد.

اقدامي كه حضرت روح‌خدا در مواجهه با انتشار كتاب آيات شيطاني انجام دادند صدور فتوايي بود كه به يقين دايره‌ي تأثيرگذاري و بسامد آن ده‌ها برابر بيشتر از فتواي ميرزاي شيرازي در جنبش تنباكو بود. كه اگر فتواي ميرزا تنها محدود به ايران بود فتواي امام خميني موجب بر هم ريختن كل جهان شد. امام در اقدامي بي‌سابقه، فتواي اعدام سلمان رشدي را صادر كرده و فرمودند:

« بسمه تعالى‏

إنا للَّه و إنا إليه راجعون‏

به اطلاع مسلمانان غيور سراسر جهان مى‏رسانم مؤلف کتاب آيات شيطانى که عليه اسلام و پيامبر و قرآن، تنظيم و چاپ و منتشر شده است، همچنين ناشرين مطلع از محتواى آن، محکوم به اعدام مى‏باشند. از مسلمانان غيور مى‏خواهم تا در هر نقطه که آنان را يافتند، سريعا آن‌ها را اعدام نمايند تا ديگر کسى جرأت نکند به مقدسات مسلمين توهين نمايد و هر کس در اين راه کشته شود، شهيد است ان شاء‌اللَّه. ضمنا اگر کسى دسترسى به مؤلف کتاب دارد ولى خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفى نمايد تا به جزاى اعمال‌ش برسد. والسلام عليکم و رحمة اللَّه و برکاته.

25 بهمن 1367/ 7 رجب 1409

روح اللَّه الموسوي الخمينى‏» (5)

بازتاب‌هاي حكم بي‌سابقه‌ي امام خميني

اين فتواي امام باعث ايجاد موج جديدي از بيداري اسلامي در جهان شد. مجلس اعلای اسلامی الجزایر نيز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کتاب خواستار مجازات نویسنده‌ي آن شد. شیخ احمد سخنون بزرگ‌ترین روحانی الجزایر در پیامی خطاب به امام خمینی و علمای ایران، سلمان رشدی را مرتد و واجب القتل خواند. در اين كشور کتابی نيز با عنوان «شیطان غرب» علیه آیات شیطانی منتشر شد. سعید ایوب در قسمتی از این کتاب با درج کامل فتوای امام خمینی، به تجلیل از آن پرداخته و نوشت: «آیت‌الله روح الله خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران با شجاعت و قبول مشکلات ناشی از این فتوا که غرب را علیه ایران بر می‌انگیزاند این فتوا را صادر کردند». نمایندگان 47 کشور اسلامی در سازمان کنفرانس اسلامی نيز در هجدهمین اجلاس وزیران امور خارجه در اسفند 67 کتاب آیات شیطانی را کفرآمیز خوانده و انتشار آن را به عنوان توهین به مقدسات امت مسلمان محکوم ساخته و هم‌چنین نویسنده‌ي آن را مرتد اعلام نمودند. (6)

مسلمانان شهر بُن آلمان، تظاهرات گسترده‌اي در تاييد فتواي امام به راه انداختند. مسلمانان انگلستان نيز در تظاهراتي بزرگ، اين کتاب و نويسنده‌اش را محکوم کرده و كتاب آيات شيطاني را به آتش كشيدند. در ايتاليا تعدادي از کتاب‌فروشي‌ها اعلام کردند که هنگام بازکردن در کتاب‌فروشي، با نامه‌هاي تهديدآميز مواجه شده‌اند. فدراسيون ملي مسلمانان فرانسه، با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام کرد از تمامي راه‌ها و امکانات قانوني براي جلوگيري از انتشار کتاب آيات شيطاني استفاده خواهد کرد. فريادهاي «مرگ بر رشدي» و «رشدي بايد اعدام گردد» در هلند و تعداد ديگري از کشورهاي غربي بلند شد و نشان از اعتراض آن‌ها به اين کتاب و حمايت از فتواي امام داشت.(7)

 

 

نكته‌ي مهم اين است كه اگر هدف امام خمینی تنها به درک واصل کردن سلمان رشدی بود مي‌توانست اين فتوا را علني نكرده و در عين حال دستور اين كار را به‌صورت غير علني صادر كند. اما امام ترجيح داد تا اين فتوا علنا منتشر شود. اين‌كه چرا امام مبادرت به انجام چنين تصميمي گرفت دقيقا به همان موضوع بيداري جهان اسلام بر مي‌گردد. امام به‌خوبي مي‌دانستند كه مسلّما اين آخرين اقدام جهان غرب در مقابل قدرت روز افزون جهان اسلام نيست و يقينا در آينده با موارد ديگري نيز روبرو خواهند شد. بنابراين بايد اقدامي صورت مي‌گرفت تا غرب از مواضع خود عقب‌نشيني كرده و مجددا به فكر اجراي طرح و برنامه‌اي شبيه آن نيفتد و از طرف ديگر، روح اسلام انقلابي و مبارزاتي نيز در كالبد مسلمانان دنيا زنده شود. اين اقدام امام خميني در حقيقت، حمله به عمق طرح‌ريزي استراتژيك غرب بود كه در چند برهه‌ي ديگر نيز از سوي امام اتخاذ شد. اين فتوا چنان لرزه‌اي بر پيكره‌ي دستگاه سياستگذاري غرب انداخت كه چاره‌اي نداشتند جز اين‌كه مانند هميشه دست به تحريم روابط ديپلماتيك با ايران بزنند. كما اين‌كه واکنش اتحاديه‌ي اروپا نسبت به فتواي صادره تصميم و اقدام مشترکي در سه زمينه بود:

1- احضار سفراي دولت‌هاي عضو از تهران و کاهش سطح روابط ديپلماتيک با جمهوري اسلامي ايران

2- لغو ملاقات و بازديد مقامات دو طرف در سطح وزيران و معاونان آن‌ها

3- تقليل همکاري هاي اقتصادي و کاهش واردات کالا از ايران

پس از قطع روابط سياسي ايران و انگلستان در 15 اسفند 1367 (5 مارس 1989 ) دولت آلمان نيز در حمايت از انگلستان، اجراي موافقتنامه‌ي فرهنگي با ايران را که در آبان 1367 (نوامبر1988 ) امضا شده بود، به حالت تعليق در آورد. انگلستان مي‌کوشيد تا با توسعه‌ي مسووليت حمايت از سلمان رشدي به بقيه کشورهاي اروپايي به‌ويژه دو عضو مؤثر آن يعني آلمان و فرانسه، هم به اعمال محدوديت و فشار عليه ايران از سوي اتحاديه تاکيد نمايد و هم خود را يکجانبه در اين مسأله درگير نسازد. گر چه اين حربه نيز مانند هميشه باعث سرافكندگي و خواري طرف غربي شد و هنگامي‌كه استقامت امام، مردم و حتي جهان اسلام بر اين فتوا را ديدند سفراي‌شان كه با هزار دبدبه و كبكبه از ايران رفته بودند، با هزاران هزار خواري و ذلت بازگشتند. (8)

اما بعد از انتشار اين فتواي امام، عده‌اي در داخل و خارج كه هميشه دايه‌ي مهربان‌تر از مادر هستند و كاتوليك‌تر از پاپ و البته حلقه به گوش اوامر سياسيون غرب، عنوان كردند كه اگر سلمان رشدي توبه كرده و به اشتباهي كه مرتكب شده است اقرار كند، اين حكم از او ساقط خواهد شد. اما چند روز بعد دفتر امام در جواب به اين بحث انحرافي نيز اطلاعيه‌اي با اين مضمون صادر كرد:

«رسانه‏ هاى گروهى استعمارى خارجى به دروغ به مسئولين نظام جمهورى اسلامى نسبت مى‏دهند که اگر نويسنده‌ي کتاب آيات شيطانى توبه کند حکم اعدام درباره‌ي او لغو مى‏گردد. امام خمينى- مدّ ظلّه- فرمودند: اين موضوع صد در صد تکذيب مى‏گردد. سلمان رشدى اگر توبه کند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامى همّ خود را به کار گيرد تا او را به دَرک واصل گرداند.

حضرت امام اضافه کردند: اگر غير مسلمانى از مکان او مطلع گردد و قدرت اين را داشته باشد تا سريع‌تر از مسلمانان او را اعدام کند، بر مسلمانان واجب است آن‌چه را که در قبال اين عمل مى‏خواهد به عنوان جايزه و يا مزد عمل به او بپردازند.» (9)

استقامت و پافشاري بر حكم امام خميني بعد از فوت ايشان توسط رهبر انقلاب نيز هم‌چنان پيگيري شد. في‌المثل در 5 دی ماه 1369 كه عده‌اي باز هم مي‌خواستند فتواي امام را ملغي كنند دفتر رهبر انقلاب پیامی به شرح ذیل صادر نمود:

«با توجه به اخبار مربوط به تبري جستن سلمان رشدي مرتد از اهانت‌هايي كه به پيامبر عظيم الشأن اسلام صلي الله عليه و آله و ديگر مقدسات اسلامي، در كتاب موهن آيات شيطاني شده است،‌ دفتر مقام معظم رهبري در پاسخ به سؤالاتي كه ازسوي مسلمانان در اين زمينه به‌عمل آمده است،‌ اعلام داشت كه: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مدظله العالي رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: حكم تاريخي و تغييرناپذير حضرت امام رضوان‌الله تعالي عليه در مورد نويسنده‌ي كتاب كفرآميز آيات شيطاني و تعهد مسلمانان در سراسر جهان به اجراي اين حكم اسلامي،‌ نخستين ثمرات خود را در صحنه‌ي رويارويي اسلام با كفر جهاني نشان مي‌دهد و استكبار غرب كه حمله به مقدسات يك ميليارد مسلمان جهان را مقدمه‌اي براي تحقير مسلمين و از بين بردن انگيزه‌هاي خيزش اسلامي در جهان قرار داده بود،‌ به‌صورت مفتضحانه و گام به گام مجبور به عقب‌نشيني شده و انشاءالله با ادامه‌ي مقاومت مسلمانان جهان از اين پس كسي جرأت اهانت به پيامبر معظم (ص) و مقدسات اسلامي را نخواهديافت.

حكم اسلام درمورد نويسنده‌ي كتاب آيات شيطاني همان‌گونه كه حضرت امام رضوان‌الله تعالي فرمودند: «اگر توبه كند و زاهد زمان هم گردد» ثابت است و چنين تشبثاتي كه با هم‌ياري بعضي افراد به ظاهر مسلمان صورت مي‌گيرد،‌ تغييري در اين حكم الهي نخواهد داد.» (10)

چه كساني مانع از تحقق حكم امام شدند؟

اما متأسفانه بر خلاف پافشاري امام و رهبري بر ثابت بودن اين حكم، عده‌اي از افراد چنان‌چه گفته شد در صدد خنثي كردن اين حكم بر آمدند. اين‌كه به تعبير رهبر انقلاب، اين «افراد به ظاهر مسلمان» چه كساني بودند حداقل براي نگارنده مشخص نيست اما به يقين سياست‌هاي دولت‌هاي سازندگي و به تبع آن دولت اصلاحات موجب اميدواري غرب به عدم اجراي حكم امام شد. اين دولت‌ها چنان غرق در آداب و رسوم دنياي ديپلماسي و عرف ديپلماتيك شدند كه براي كسب مثلا وجهه و آبرو در ميان دولتمردان غربي، حاضر شدند يا حكم امام را ناديده بگيرند و يا از آن عدول كنند. اوج اين موضوع را مي‌توانيم در اظهارات رئيس‌جمهور وقت دولت اصلاحات ايران، سيد محمد خاتمي ملاحظه كنيم. خاتمي دقيقا ده سال بعد از حكم امام در سفري كه به ايالات متحده داشت، تاريخ مصرف حكم امام را تمام شده بيان كرد!

تيم دولت اصلاحات اعم از خاتمي و وزير امور خارجه‌ي وقت ايران، سيد كمال خرازي كه در مهرماه سال 77 براي شركت در اجلاس سالانه‌ي سازمان ملل به ايالات متحده سفر كرده بود درباره‌ي سلمان رشدي موضعي اتخاذ كرد كه باعث خوشحالي سياست‌مداران غربي شده و در آن ايام با استقبال وسيع مطبوعات و نشريات آمريكايي و اروپايي مواجه شد. براي مثال راديو «سي بي سي» كانادا گزارش داد: خاتمي روز سه‌شنبه اعلام كرد كه مسأله‌ي رشدي بايستي خاتمه يافته تلقي شود.

روزنامه‌ي «گلوب اند ميل» نيز عنوان مطلب خود در اين زمينه را چنين قرار داد كه تهديد قتل سلمان رشدي ممكن است برداشته شود. گلوب ادامه داد: با وجود لحن آشتي‌جويانه‌ي خاتمي، روشن نيست كه آيا اين اظهارات نمايانگر تغييري واقعي در موضع‌گيري ايران در قبال فتواي قتل رشدي است يا خير؟

گلوب به نقل از خاتمي افزود: ايران اكنون مي‌خواهد از تصادم فرهنگي خود درباره‌ي رشدي كه روابط جمهوري اسلامي و اروپا را مسموم ساخته است به سوي گفت‌وگوي ميان تمدن‌ها حركت كند.

اين در حالي بود كه انجمن قلم كانادا يكي از بزرگ‌ترين طرفداران سلمان رشدي بود و در سال 1992 اقدامات زيادي را در حمايت از رشدي انجام داد. در آن زمان حتي قرار بود رشدي نيز به كانادا سفر كند كه هواپيمايي «بريتيش ايرويز» به دلايل امنيتي از پرواز دادن سلمان رشدي خودداري كرد. (11)

روزنامه‌ي «فيگارو» نيز همان ايام با انتشار عكس خاتمي در صفحه‌ي اول خود نوشت: خاتمي اميد را به سلمان رشدي باز گرداند. به گزارش راديو فرانسه در صفحه‌ي سوم اين روزنامه، «كلود لوريو» تحت عنوان «خاتمي ماجراي رشدي را بايگاني كرد» نوشت: دولت خاتمي كسي را براي قتل سلمان رشدي اعزام نمي‌كند و سلمان رشدي با خوش‌بيني محتاطانه‌اي ديروز وزارت خارجه‌ي انگلستان را در لندن ترك كرد. ولي خاتمي نمي‌تواند مانع شود كه يك متعصب مؤمن، نداي امام خميني را به گوش جان نگيرد. (12)

بخش فارسي راديو آمريكا نيز آن روزها گزارش داد: با اعلام آقاي كمال خرازي مبني بر اين‌كه دولت ايران از اين پس خود را با فتوايي كه سلمان رشدي را تهديد به قتل مي‌كرد ارتباطي نخواهد داشت، مطبوعات آمريكا به شرح و تفسير اين اعلام نظر پرداختند.

اين اعلام نظر آقاي خرازي نه فقط شرح و تفسيرهاي فراوان مطبوعات آمريكا را باعث شد بلكه رضايت خاطر و تحسين سياست‌مداران بزرگ جهان را جلب كرد. به‌خصوص كه رئيس‌جمهوري ايران آقاي سيد محمد خاتمي نيز در ملاقات و گفت و شنودي كه با گروهي از ايرانيان مقيم آمريكا در يكي از تالارهاي سازمان ملل متحد در نيويورك داشت سخنان خرازي، وزير امور خارجه‌ي ايران را تأييد كرد.

اين راديو افزود: دولت انگليس رسما به رشدي خبر داد و او را مطمئن ساخت كه اظهارات مقامات ايراني در مورد وي مستحكم و قابل اطمينان است به‌طوري كه «رابين كوك» وزير امور خارجه‌ي اين كشور اعلام رفع تهديد نسبت به جان رشدي را يك رويداد تاريخي ناميد و متعاقب آن مناسبات سياسي قطع شده‌ي خود را با ايران از سر گرفت. (13)

اين در حالي بود كه راديو آمريكا با اين وجود نيز نتوانست عظمت و گستردگي تأثير حكم امام را منكر شود و افزود: تهديدي كه بر اثر اين فتوا نسبت به سلمان رشدي ايجاد شد هميشه تهديد واقعي محسوب مي‌شود زيرا كه در اثر آن چندين نفر در رابطه‌ي با كتاب افسانه‌اي آيات شيطاني كشته يا مجروح شدند. گرچه دولت ايران در هيچ يك از اين قتل‌ها دست نداشته است.

روزنامه‌ي «دالاس مورنينگ نيوز» چاپ ايالات تگزاس نيز در اين‌باره نوشت: زندان انفرادي، مرگ هميشه با سلمان رشدي همراه بود. هر جا كه مي‌رفت تهديد مرگ نيز با او بود. اين نويسنده‌ي انگليسي كه به مدت ده سال مورد خطر مرگ قرار داشت ممكن است كه از اين پس بتواند بار ديگر آزاد زندگي كند. (14)

پيش‌بيني امام درست از آب درآمد

باري، ده سال بعد از انتشار فتواي امام، انگار پيش‌بيني آن بزرگ‌مرد تاريخ درست از آب درآمد. انگار خاتمي و تجديدنظر ‌طلبان همان‌گونه كه امام پيش‌بيني كرده بود به‌دليل پايبندي به اصول ديپلماتيك و لبخند رضايت سياست‌مداران غرب از موضع امام عدول كردند. روح‌خدا در يكي از آخرين نامه‌هاي خويش اين‌چنين نوشته بود:

«راستى به چه علت است که در پى اعلام حکم شرعى و اسلامى مورد اتفاق همه‌ي علماء در مورد يک مزدور بيگانه اين‌قدر جهان‌خواران بر افروخته شدند و سران کفر و بازار مشترک و امثال آنان به تکاپو و تلاش مذبوحانه افتاده‏اند؟ غير از اين نيست که سران استکبار از قدرت برخورد عملى مسلمانان در شناخت و مبارزه با توطئه‏هاى شوم آنان به هراس افتاده‏اند و اسلام امروز مسلمانان را يک مکتب بالنده و متحرک و پر حماسه مي‌دانند و از اين‌که فضاى شرارت آنان محدود شده است و مزد بگيران آنان چون گذشته با اطمينان نمى‏توانند عليه مقدسات قلم‌فرسائى کنند مضطرب شده‏اند... خيلى جالب و شگفت‏انگيز است که اين به ظاهر متمدنين و متفکرين وقتى يک نويسنده‌ي مزدور با نيش قلم زهرآگين خود احساسات بيش از يک ميليارد انسان مسلمان را جريحه‌دار مى‏کند، عده‏اى در رابطه با آن شهيد مى‏شوند، براى ايشان مهم نيست و اين فاجعه عين دموکراسى و تمدن است، اما وقتى بحث اجراى حکم و عدالت ‏به ميان مى‏آيد، نوحه رأفت و انسان‌دوستى سر مى‌دهند. ما کينه‌ي دنياى غرب را با جهان اسلام و فقاهت از همين نکته‏ها به دست مى‏آوريم. قضيه‌ي آنان قضيه‌ي دفاع از يک فرد نيست، قضيه‌ي حمايت از جريان ضداسلامى و ضدارزشى است که بنگاه‌هاى صهيونيستى و انگليس و آمريکا به راه ‏انداخته‏اند و با حماقت و عجله خود را روبه‌روى همه‌ي جهان اسلام قرار داده‏اند... اگر غفلت کنيم اين اول ماجراست و استعمار از اين مارهاى خطرناک و قلم به‌دستان اجير شده در آستين فراوان دارد... ترس من اين است که تحليل‌گران امروز، ده سال ديگر بر کرسى قضاوت بنشينند و بگويند که بايد ديد فتواى اسلامى و حکم اعدام سلمان رشدى مطابق اصول و قوانين ديپلماسى بوده است ‏يا خير...» (15)

گناه بزرگ خاتمي و تجديد نظر طلبان

آري، گناه بزرگ خاتمي و اصلاح‌طلبان (بخوانيد افسادطلبان) به تعبير رهبر انقلاب اين است كه باعث «اميدواري» دشمنان انقلاب و اسلام شدند. خاتمي با اين سخنان خود موجب شد تا دشمنان نظام، به وجود صداهاي موافق و همسو با خود در داخل ايران اميدوار شوند. شايد اگر اين سخنان و مواضع خاتمي و تجديدنظرطلبان نبود و دشمنان نااميد از پياده‌نظام خود در داخل كشور مي‌شدند هرگز ماجراهايي چون كوي دانشگاه 78 و فتنه‌ي 88 رخ نمي‌داد. شايد اگر دولت‌مردان جمهوري اسلامي نيز مانند امام و سيدنا القائد بر حكم اعدام سلمان رشدي پافشاري ‌كرده و در برابر زياده‌خواهي‌هاي غرب عقب‌نشيني نمي‌كردند هرگز كسي جرأت نمي‌كرد كه روزي مستند فتنه، يا كاريكاتور پيامبر اكرم (ص) و يا انواع و اقسام توهين‌هاي ديگري كه در سال‌هاي اخير روانه‌ي بازار شد را منتشر كند. يقينا اگر اصلاح‌طلبان تجديدنظر طلب، مانند مردم و رهبري نظام بر سر فتواي امام استوار مي‌ماندند، اتفاقاتي كه امروزه در جهان تحت عنوان «بيداري اسلامي» در حال جريان است، خيلي قبل‌تر از اين اتفاق مي‌افتاد. اگر آن روز خاتمي و اصلاح‌طلبان از حكم امام عدول نمي‌كردند، بدون شك امروز ديگر شاهد توهين‌هاي دوباره به پيامبر اعظم (ص) نبوديم.

 

 

پي‌نوشت‌ها:

1- انصاري، حميد. حديث بيداري. صص 148-149

2- رضاییان، زهرا. حکم تاریخی حضرت امام رحمه‌الله درباره سلمان رشدی. نشريه‌ي گلبرگ، شماره 47

3- ابعاد توطئه و تبیین حکم (گزیده مقالات پیرامون توطئه آیات شیطانی و حکم حضرت امام ). ستاد برگزاری سمینار تبیین حکم تاریخی امام خميني

4- همان

5- صحيفه‌ي امام، ج‏21، ص263

6- غفاری جاهد، مریم. قضیه‌ي آیات شیطانی و فتوای تاریخی امام. سايت مركز اسناد انقلاب اسلامي (www.irdc.ir)

7- رضاییان، زهرا. همان

8- فوزي، يحيي. تحولات سياسي اجتماعي بعد از انقلاب اسلامي در ايران. ج1، صص 204- 205

9- صحيفه‌ي امام، ج‏21، ص268

10- ر.ك به پایگاه رسمي اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری (www.khamenei.ir)

11- تلكس ايرنا ويژه

12- همان

13- همان

14- همان

15- امام خميني، منشور روحانيت
چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:خاتمی,فائزه, هاشمی ,سلمان رشدی , امام خمینی (ه),پیش بینی, :: 13:11 :: نويسنده : jahanbin

"عماریون"- به دنبال یورش نیروهای امنیتی به حوزه علمیه بروجرد و روشنگری های انصار حزب الله تبریز و علاوه بر این اعتراضات گسترده علیه روند فرهنگی کشور امروز سه شنبه روز میلاد حضرت معصومه (س) سایت پایگاه اطلاع رسانی انصار حزب الله تبریزتریبون مستضعقین آذربایجان فیلتر شد.
تا اطلاع ثانوی وبلاگ ansar-tabriz.blogfa.com جایگزین این وبسایت اخبار مربوطه را منتشر خواهد کرد. در صورت تداوم خفقان سازی اینترنتی وبلاگ های دیگری راه اندازی و معرفی خواهند شد و در صورت تداوم این روش خفقان سازی اینترنتی حزب الله اعتراضات از عالم اینترنت به تجمع خیابانی منجر خواهد شد.
یا عدالت یا شهادت
انصار حزب الله تبریز

چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:حزب الله, :: 13:9 :: نويسنده : jahanbin

فرمانده درياباني استان بوشهر از شناسايي و توقيف يك فروند شناور متجاوز حامل چهار تن در آب‌هاي خليج‌فارس خبر داد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ قلندر لشكري در تشريح جزئيات اين خبر گفت: ماموران درياباني استان بوشهر و نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حفظ،حراست و پاسداري از مرزهاي آبي كشور در خليج هميشه فارس طي عملياتي مشترك دريايي يك فروند موتورلنج يكي از كشورهاي همسايه حامل چهار خدمه را شناسايي كردند.

وي افزود: با توقيف و انتقال شناور به اسكله جلالي بوشهر، در بررسي و بازجويي‌هاي اوليه مشخص شد اين شناور به قصد صيادي وارد آب‌هاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران شده بود كه در پي كسب اين اطلاعات پرونده‌اي قضايي به جرم تجاوز مرزي و صيد غيرمجاز تشكيل و به همراه متهمان تحويل مقامات قضايي شد.

لشكري تصريح كرد: دريابانان اين استان در پاسداري و حراست از 707 كيلومتر مرز مشترك آبي خليج‌فارس، همراه و همگام با ديگر حافظان نظم و امنيت به صورت جد با هرگونه تجاوز و نقض حريم برخورد خواهند كرد

دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, :: 11:2 :: نويسنده : jahanbin

 

"عماریون"- حمیدرضا علاقه‌بند/
"برای اینكه مسیح دوباره بیاید باید منطقه خاورمیانه به قوم برگزیده (یهود) داده شود و یک جنگ عظیم به راه بیافتد."

در تدارک جنگ بزرگ نوشته گريس هالسل



مارگارت تاچر نخست‌وزیر وقت انگلیس در سال 1990 اعلام كرد پس از پايان جنگ سرد بین شرق و غرب اكنون این جنگ بین بنیادگرایان اسلامی و مسیحیان صلیبی است که منطقه مدیترانه اروپا را شعله‌وار خواهد کرد.

در تابستان ۱۳۸۰ چهار سال قبل از چاپ كاریكاتورهای موهن، نخست وزیر دانمارک پیرامون فعالیت مسلمانان به صراحت گفته بود: آزادی در كشور ما نيز حد و مرزی دارد و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم كه نظام ما به دست دیگران دچار دگرگونی شود. وی با اشاره به نماز خواندن كارگران مسلمان در مكان‌های عمومی و حضور زنان محجبه در خيابان‌ها گفته بود این حركات حیات اجتماعی ما را دگرگون می‌كند.

هجمه‌ای که این روزها بر علیه اسلام به راه افتاده دسیسه‌ای فراتر از توهین است. آنها می‌خواهند ریشه اسلام را برکنند. از ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۸ طی ۲۰ سال لابی یهود و صهیونیسم بزرگترین جسارت‌ها را به اسلام کرده است. ممكن است تصور کنید كه اين اقدامات ضد اسلامی برای جلوگیری از رشد اسلام در اروپا صورت می‌گيرد.

اما می‌بینیم عملن اين توهين‌ها موجب رشد اسلام در غرب گردیده است. گواه این سخن هم پیشی گرفتن جمعیت مسلمانان از کاتولیک‌ها است که در تاریخ سابقه نداشته است. اسلام از روم كاتولیک، بزرگترین مذهب دنیا پيش افتاده و صدای پای مسلمانان خواب صلیبیون المپ را آشفته می‌کند.

یهود و صهیونیسم با پشتوانه مالی قدرتمندی که دارد می‌تواند هجمه ضد اسلام را در سراسر جهان رهبری کند. حالا این پشتوانه مالی آنها از کجا تامین می‌شود؟ در اینجا هم به چند نمونه از پیمان اخوت برندهای معروف جهانی با اسراییل (یهود و صهیونیسم) اشاراه می‌شود.

شرکت: نستل Nestle. محصولات و شرکتهای وابسته: انواع شوکولات، قهوه و نسکافه، محصولات لبنیاتی و ...، KitKat شوکولات، Maggi مواد غذایی، L’Oreal لوازم بهداشتی - آرایشی.

این شرکت سوییسی ۱/۵۰ درصد از سهام شرکت مواد غذایی اسرائیلی به نام Osem Investments را دارا می باشد. Nestle در دسامبر سال ۲۰۰۰، اعلام کرد که میلیونها دلار صرف راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه (R&D) در اسرائیل خواهد کرد.

در سال ۱٩٩٨، آقای Peter Brabeck-Letmathen در پی متقاعد کردن Nestle، جایزه ویژه (Jubilee) را از شخص نخست وزیر اسرائیل ( نتانیاهو) دریافت کرد. این بزرگترین جایزه ایست که تا کنون رژیم اسرائیل اعطا کرده است و تنها به اشخاص و یا سازمان هایی اختصاص می یابد که با سرمایه گذاری و مبادلاتشان، بیشترین تاثیر را در قدرتمند کردن اقتصاد اسرائیل داشته باشند.

http://www.arabia.com/qatar/business/article/english/0,5508,36207,00.html

http://www.aqsa.org.uk/flyers/boycott.html

http://www.nestle.com/all_about/at_a_glance/aag-main_brands.html


شرکت: تیمبرلند Timberland. محصولات: انواع کفش: ورزشی، راحتی، پوتین، صندل و ... . لباس: کاپشن چرم، بادگیرهای ضد آب، کاپشن های سبک کمربند، کلاه، کوله پشتی، چمدان، جوراب، عینک آفتابی، کیف پول و ساعت. تیمبرلند یک شرکت تولید کفش، البسه ١/١ میلیارد دلاری می باشد. Jeffry Swartz رئیس و مدیر اجرایی این شرکت، یک صهیونیست فعال است.

در یکی از جلسات «همبستگی اسرائیل» که اخیرا برپا شده بود، او پیشنهاداتی ارائه داد تا تبلیغات و ادعاهای اسرائیل در اجتماع آمریکا باورپذیرتر باشد. در مصاحبه‌ای به عنوان مدیر اجرائی شرکت، اظهاراتی مبنی بر فرستادن ۱۰۰ آدم کش به عنوان سفیر اسرائیل به آمریکا، داشت، تا این افراد یهودیان مقیم آمریکا را مجاب به کمک به اسرائیل کنند. اگرچه تیمبرلند یک شرکت تجاری عمومی می باشد ولی Swartz و خانواده اش تقریبا ۴٧ درصد سهام و ٨١ درصد از قدرت رای شرکت را دارا است.

http://www.jpost.com/Editions/2002/04/26/News/News.47808.html

http://www.timberland.com/cgi-bin/timberland/timberland/corporate/tim_investors_main.jsp

http://www.timberland.com/cgi-bin/timberland/timberland/corporate/tim_store_locator.jsp


شرکت : کوکاکولا coca-cola. شرکتهای وابسته: فانتا، اسپرایت، کانادا درای، ... . از سال ١٩٦٦ کوکالا تبدیل به یکی از ثابت قدمترین پشتیبانان اسرائیل شد. در سال ١٩٩٧ هیئت دولتی اقتصادی اسرائیل در مهمانی شامی به افتخار کوکاکولا بخاطر ٣٠ سال پشتیبانی بی وقفه خود از اسرائیل و عدم توجه به تحریم کشورهای عرب، قدردانی کرد. (در مقابل پپسی به تحریم اسرائیل که تا سال ١٩٩١ از سوی کشورهای عربی اعمال شده بود مقید ماند و از سال ١٩٩۲ تجارت خود را با اسرائیل از سر گرفت.)

در سال ۲٠٠١ اداره مرکزی کوکاکولا میزبان و حامی اصلی اتاق بازرگانی آمریکایی – اسرائیلی شد. آشکار شده که کوکاکولا برنامه ای آموزشی برای کارگرانش بر پایه برخورد صهیونیسم- عرب ترتیب داده. محتویات این دوره توسط دولت اسرائیل و یک آژانس یهودی تهیه و تنظیم شده است. در فوریه ۲٠٠۲، کوکاکولا در کاری گروهی با سازمان «دوستان اسرائیل» و National Hillel پشتیبانی از مقاله Linda Gradstein خبرنگار بدنام صهیونیسم را در دانشگاه Minnesota به عهده گرفت.

در جولای ۲٠٠۲، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه کوکاکولا جهت صرفه جویی میلیون دلاری بخاطر معافیت مالیاتی، اقدام به ساخت کارخانه‌ای جدید در زمین‌های اشغال شده فلسطین (قیریات قط) کرد. در اکتبر ۲۰۰۵، کوکاکولا میزان سرمایه گذاری خود را در اسرائیل افزاریش داد و ۵١ درصد از سهام کارخانه شراب سازی Tavor را خرید. آیا هنوز هم کوکا می‌نوشید؟

http://www.bham.net/shofar/1997/0697/nbriefs.html

http://www.snopes2.com/cokelore/israel.htm

http://electronicintifada.net/actionitems/020219gradstein.html

http://www.israel-mfa.gov.il/mfa/go.asp?MFAH00ul0

http://www.rdu-yok-meg.org.il/HereAndNow/Newsletter/newsletter.htm

http://www.meitar.org.il/news/news.htm

http://www.haaretz.com/hasen/spages/635442.html

شرکت : صنایع دلتا گلیل Delta Galil Industries. شرکتهای وابسته: Boss ، Calvin Klein ، GAP «دلتا گلیل» بزرگترین تولید کننده و فروشنده در صنعت نساجی اسرائیل است و یکی از بزرگترین آرمهای تجاری تولید لباس در دنیا را دارا است. Dov Lautman موسس، رئیس و بزرگترین سهام دار این شرکت از وابستگان نزدیک رئیس جمهور اسرائیل، ایهود باراک است.

سازمان دیدبان حقوق بشر، دلتا گلیل را به استثمار کارگران عرب متهم ساخت. از آنجایی که هزینه تولید محصول به حداقل ممکن برسد، بسیاری از محصولات این شرکت در کشورهای ترکیه، اردن و مصر تولید می شود. بدین صورت که مواد اولیه به اردن می رود، در آنجا دوخته می شود و دوباره به اسرائیل بر می گردد، و از آنجا با برچسب «Made in Israel» به سراسر جهان فرستاده می شود.

http://www.deltagalil.com/Shreholders.htm

http://shamash.org/listarchives/amcha/log9907

http://www.odaction.org/challenge/60/textil.html

http://www.s11.org/iss_sweatshops.html

http://www.sweatshopwatch.org

http://www.jpost.com/com/Archive/01.Mar.1999/Business/Article-0.html

http://www.moit.gov.il/root/Hidden/ipc/{F6922

شرکت: والت دیزنی Walt Disney. محصولات و شرکت های وابسته: دیزنی لند (شهرک بازی) Disneyland ، یورو دیزنی EuroDisney ، تولیدات دیزنی.شرکت « والت دیزنی» در نمایشگاه هزاره واقع در Epcot Center در ایالت فلوریدا، بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کرد.

از آنجایی که بیت المقدس به طور نا مشروع غصب شده، بنابر مصوبه سازمان ملل (٢٤٢،٢٣٧ و ۴۰۵)، هرگز این شهر نمی تواند به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شود. از ٨ میلیون دلار هزینه این نمایشگاه، اسرائیل مبلغ ٨/١میلیون دلار سرمایه گذاری کرد و با دیزنی در گسترش این نمایشگاه شریک شد. این بخشی از مبارزه فیزیکی اسرائیل برای یهودیزه کردن بیت المقدس و مبارزه روانی برای پذیرفته شدن این ادعا در دیدگاه جهانی است.

یکی از شیوخ عرب در عملی مبتکرانه طرحی را برای تحریم دیزنی ارائه کرد که متاسفانه در آخرین لحظات توسط یکی از شاهزادگان سعودی منتفی شد. ولید بن طلال که یکی از بزرگترین سهامداران «یورودیزنی» است عنوان کرد: «درصورتی که دیزنی را تحریم کنیم برد با اسرائیل خواهد بود. زیرا در منفی شدن وجهه‌ی ما در آمریکا تاثیر خواهد داشت.» این درحالی است که به طور میانگین سالانه ٢٠٠ هزار عرب از «دیزنی» بازدید می کنند و میزان مبادلات این شرکت با خاور میانه بیشتر از ١٠٠میلیون دلار در سال است.

http://www.aqsa.org.uk/activities/campaign2.html

http://www.jewishsf.com/bk990924/idisney.shtml

http://www.metimes.com/issue99-38/reg/disney__will.htm

http://www.washington-report.org/backissues/1299/9912013.html

http://www.israeltoday.co.il/article/Default.asp?CatID=2&ArticleID=15

شرکت : اینتل Intel. محصولات: پردازنده های سلرون، پنتیوم، ایتانیوم و ... Processors - Celeron, Pentium, Itanium, etc Motherboards, Chipsets, Adapters, Controllers, محصولات شبکه، بی سیم و ابزار ساخت نرم افزار.

بی تردید اینتل یکی از بزرگترین حامیان اسرائیل است. یکی از اولین مراکز توسعه این شرکت خارج از آمریکا در منطقه حیفا در سال ۱٩٧٤ بازگشایی شد. از آن موقع سرمایه گذاری در این رژیم ادامه داشته است. در سال ۲۰۰۰، آنها بیش از ٤۰۰۰ اسرائیلی را استخدام کردند و تنها از صادرات کارخانه واقع در Lachish-Qiryat Gat اسرائیل (بازگشایی فوریه ٩٩) تا سقف ۳میلیون دلار در روز و به طور تقریبی یک میلیار دلار در سال درآمد دارد.

الاودا (ائتلاف راست فلسطین) عنوان می کند Qiryat Gat زمینی که کارخانه اینتل بر آن نهاده شده است در واقع منطقه روستایی بوده به نام «عراق المنشیا» که توسط اسرائیل غصب شده است. «عراق المنشیا» روستایی بوده با ۲۰۰۰ سکنه که در ۳۰۰ خانه زندگی می‌کردند با ۲ مسجد و یک مدرسه. ساکنان اصلی این روستا با تهدید و ارعاب رانده شده و تمام زمین روستا ویران می شود تا Qiryat Gat برای سکونت شهروندان جدید اسرائیلی آماده شود.

امروز جمعیت باقیمانده از «عراق المنشیا» هنوز اجازه برگشتن به سرزمین خود را ندارند. اقدامات قانونی بر ضد اینتل مبنی بر ساختن کارخانه در سرزمین غارت شده صورت گرفته است. کارخانه اینتل بر روی زمین‌های اشغالی فلوجه.

http://www.intel.com/intel/community/israel/aboutsite.htm

http://www.israelemb.org/economic/uscompanies.htm

http://www.intel.com/intel/community/israel/education.htm

http://al-awda.org/intel_divest.htm

http://al-awda.org/intel_update.htm

http://al-awda.org/intel_example.htm

شرکت: نوکیا Nokia. محصولات: وسایل الکترونیکی، گوشی همراه، ثابت، تلویزیون و ... . شرکت «نوکیا» اقدام به سرمایه گذاری سنگینی در اسرائیل نموده است. Lars Wolf مدیر کل نوکیا در مصاحبه‌ای با روزنامه اورشلیم پست Jerusalem Post (٤ مارس ٢٠٠١) اظهار داشت:

از آنجایی که در پروژه ی داخلی ما به نام «پروژه اسرائیل»، شبکه اسرائیل یکی از اهداف ماست و همچنین سازمان اقتصادی و مرکز تحقیقات نوکیا نیز حساب ویژه ای برروی اسرائیل باز کرده، ما اسرائیل را به عنوان چشم انداز و دورنمای تمام اهداف نوکیا می دانیم.

«شرکا اقتصادی نوکیا (شاخه ای از سازمان اقتصادی نوکیا)» در ماه دسامبر ٢٠٠٠ سرمایه ای ۵۰۰ میلیون دلاری را به شرکتهای اسرائیلی اختصاص داد. مرکز تحقیقات نوکیا به دنبال بازار اسرائیل به هر وسیله ممکن می باشد. همجنین شركت سامسونگ و متورولا كه صد در صد سهام ان متعلق به خانواده اسحق بروخیم است كه خود وی اكنون در شهر صدیروت اسرائیل زندگی می‌كند.

http://www.jpost.com/Editions/2001/03/02/Business/Business.22287.html

از ماجرای سلمان رشدی تا کاریکاتورهای دانمارکی، فیلم هلندی، تئاتر آلمانی و... اگر پشت صحنه‌ی تمامی این توهین‌ها و جسارت‌ها به اسلام را ردیابی کنید به صهیونیسم و لابی یهود خواهید رسید. چطور همه‌ی این جسارت‌ها به صورت دانه‌های زنجیر دارد پشت سرهم اتفاق می‌افتد؟ چه دست پنهانی دارد این هجمه ضداسلام را می‌گرداند؟

سکولاریست‌ها، صهیونیست‌ها و فمینیست‌ها نمی‌تواند توهین به اسلام را در پشت نقاب آزادی بیان پنهان کنند. در کدام بند اعلامیه حقوق بشر می‌توانید حتی یک جمله پیدا کنید که اجازه دهد به ادیان و پیروانشان توهین شود. احترام به آزادی بیان، نخستین قدمی است که غالبن در جهت دموکراسی برداشته می‌شود. ولی انگار بچه مسلمان‌ها از غربی‌ها بهتر معنای دموکراسی را می‌دانند.

یک كلیسای بلژیکی مجسمه‌ای از پيامبر اكرم (ص) را در حالی كه قرآن در دست دارد اما زير پای مردم در حال له شدن است رونمایی كرد. تئاتر اهانت آميز "محمد و تعصب" نوشته فولیتر فیلسوف فرانسوی روی صحنه آمد كه دارای توهین‌های متعددی به پيامبر اكرم (ص) است. پاپ بندیکت شانزدهم، اسلام و پيامبر اكرم (ص) را به خشونت در مقابل تعقل متهم كرد.

روزنامه دانماركي "جیلارد پوستر" 12 كاریكاتور موهن را علیه پيامبر اكرم (ص) چاپ نمود و او را تروریست معرفی كرد. - برخی از روزنامه‌های نروژی - فرانسوی – آلمانی – اسپانیایی و سوئیسی هم كاریكاتورها را چاپ كردند.

اين توهین‌ها به همین جا ختم نمی‌شود، حتی نماز جماعت مسلمین را نیز به استهزا گرفته‌اند. بطری‌های نوشابه کوکاکولا را طوری تصویر كرده‌اند كه گویی صفوف نماز است. - همچنین دکتر سروش در هجمه ضد اسلامی خود می‌گوید: وحی «الهام» است. این همان تجربه‌ای است که شاعران و عارفان دارند؛ هر چند پیامبر این را در سطح بالاتری تجربه می‌کنند. در روزگار مدرن، ما وحی را با استفاده از استعاره‌ی شعر می‌فهمیم. چنان‌که یکی از فیلسوفان مسلمان گفته است: وحی بالاترین درجه‌ی شعر است.

توطئه‌های دشمنان در غالب پروژه اسلام هراسی و در نهایت اسلام ستیزی کاملا مشهود شده است. این توطئه‌ها در غالب ساخت فیلم فتنه، کاریکاتورهای موهن، اجرای نمایش آیات شیطانی، برگزاری گالری عکس و آخرین آن تا زمان نگارش این پست، ساخت انیمیشن توهین به رسول الله (ص) مشهود است. به همه‌ی اینها توهین دکتر سروش به خدا، قرآن و پیامبر اسلام را باید اضافه کرد. اين همزمانیها به نظر شما تصادفی است؟

بپاخیزید برادران و خواهران انقلابی بپاخیزید. حکم همان است که بیست سال پیش در روز ۲۵ / ۱۱ / ۶۷ در تاریخ نوشته شد. این روزها سکوت هر مسلمان خیانت است به اسلام. خیانت است به تمامی آنهایی که در تمام تاریخ در دفاع از اسلام کشته شدند.
دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, :: 11:0 :: نويسنده : jahanbin
بسم الله الرحمن الرحیم

قال امیر المومنین علیه السلام:

" کونا للظالم خصما وللمظلوم عونا" ( مخالف ظالم و یاور مظلوم باشید.)


"حفظ نظام از اوجب واجبات است." امام خمینی (رحمه الله علیه)
"مطالبه عدالت نه فقط به نظام ضربه نمی زند بلکه نظام را تقویت می کند." امام خامنه ای(حفظه الله تعالی)
مهم ترین مطالبه ولی امر مسلمین در طول 20 سال گذشته "مبارزه با فساد" می باشد، اما متاسفانه باید اعتراف کرد که در بین تمام مطالبات مهم ایشان ،آنچه بیش از همه مورد کم لطفی و بی توجهی قرار گرفته و تاکنون بر زمین مانده ، همین مقوله مهم "فساد ستیزی" است تا آنجا که ایشان خود فرموده اند:
"درسال های گذشته، شعار مبارزه با فساد ، مکرر مطرح شد، در جلسات، به برخی مسئولان تاکید شد، درمحافل عمومی، برای مردم بیان شد، اما با جنجال ها ومغلطه کاری ها نگذاشتند پیش برود." (قاموس عدالت ، ص 377 ، 3/11/80)
امت حزب الله و مردم غیور وانقلابی بروجرد!
همانطور که مستحضرید، جمعی از طلاب و روحانیون انقلابی و ولایتمدار شهرستان بروجرد چند سالی است به قصد انجام تکلیف الهی و عمل به فریضه مهم و اساسی امر به معروف ونهی از منکر، فعالیتهای علمی و فرهنگی فراوانی انجام داده اند.
اگر بخواهیم بخشی از این فعالیتها را ذکر کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- برگزاری صدها جلسه در موضوعات مختلف دینی وانقلابی در سالهای اخیر.
2-چاپ 17 هزار عکس رنگی مربوط به ولایت وتوزیع آن در سطح شهرستان بروجرد و روستاهای اطراف.
3-مزین کردن بسیاری از دیوارهای شهر به آیات وروایات معصومین علیهم السلام و جملات امام خامنه ای(حفظه الله تعالی).
4-برگزاری همایش های بزرگ در موضوعات مهدویت، ولایت فقیه،حجاب وموضوعات مربوط به بحرین و... .
5-برگزاری سلسله جلسات بصیرت در سال 88 در سطح شهرستان وروستاهای اطراف.
6-توزیع گسترده محصولات فرهنگی در سطح شهر و روستا.
7-راه اندازی وبلاگهای ارزشی در زمینه های مختلف.
8-تهیه طوماری با امضاء بیش از 90 نفر از طلاب و روحانیون انقلابی و درخواست از مسئولین مربوطه جهت جلوگیری از اشاعه فحشا ومقابله با مظاهر ظلم وفساد و بی عفتی در سطح شهر.
در ادامه این فعالیتها و به منظور پیگیری عملی مطالبات مورد نظر که در واقع مطالبات ولایت و خواسته همه مردم مومن وانقلابی می باشند تجمعی آرام وخیر خواهانه روبروی نیروی انتظامی بروجرد برگزار گردید تا بدینوسیله پیام امت حزب الله وغیرتمند بروجرد عملا به گوش مسئولین مربوطه برسد.
مسئولین محترم انتظامی ابتدا نمایندگان طلاب را به حضور پذیرفته، متعهد می شوند مطالبات به حق وغیرتمندانه آنها را پیگیری کنند اما متاسفانه به جای عمل به تعهدات، پس از مدتی سه تن از فعالترین آنها توسط دادسرای ویژه روحانیت، احضار و بازداشت ودر اوج ناباوری به احکامی غیر قابل توجیه محکوم می گردند، شش ماه زندان و 5 سال نفی بلد( عدم اقامت در بروجرد) و 30 ضربه شلاق بخشی از این احکام است.
تاکنون بسیاری از علماء و روحانیون معروف همچون آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد و حجم عظیمی از آحاد ملت شهید پرور، اساتید حوزه و دانشگاه، ایثارگران، بسیجیان، دانشجویان و... این حکم را ناعادلانه دانسته و به آن معترضند.
به راستی کدام انسان با انصافی می تواند بپذیرد که با طلاب و روحانیون عدالتخواه وغیرتمندی که به خاطر دفاع از حریم احکام الهی فعالیت کرده اند ونهایتا تجمعی کاملا آرام وقانونی برگزار نموده اند، اینچنین رفتاری شود واینگونه احکام شدید وغلیظی صادر گردد؟
شاید اگر کسی از واقعیت ماجرا اطلاع نداشته باشد خیال کند چنین احکام وحشتناکی برای یک جنایت کار حرفه ای وقاچاقچی بزرگ مواد مخدر صادر شده است!
آیا کسی جز دشمنان اسلام وانقلاب ومنافقین داخل وخارج از شلاق خوردن نیروهای انقلابی و فرزندان ولایت خوشحال می شود؟!
خدا رحمت کند سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی را که فرمود: " در جمهوری اسلامی همه آزادند جز حزب اللهی ها"
وخدا کند آنچه شهید بهشتی نگران آن بود هیچگاه تحقق نیابد آنجا که می گوید:
«روز ارتجاع وانحطاط جامعه آن روزی است که تو بگوئی: "من دیگر خاطرم جمع شد، مملکت، رهبران ومسئولان مسلمان ،مومن،آگاه ومتعهد پیدا کرده، خودشان وظایف خودشان را البته می شناسند وعمل می کنند ودیگر چه نیازی به من؟!"
خدا کند چنین روزی هرگز در جامعه ما پیش نیاید! » (کتاب نگاهی به زندگی ومبارزات شهید بهشتی ص 60)
ما معتقدیم بزرگ ترین خطری که می تواند اساس نظام را تهدید کند، ظلم وفساد برخی مسئولین نااهل داخلی است وتنها راه جلوگیری از آن، این است که یاران وسربازان ولایت به میدان آمده ونگذارند ارزشها و آرمانهای انقلاب به مسلخ رفته و مطالبات ولایت زمین بماند و ما به فضل خدای بزرگ و با امید به عنایات اهل بیت علیهم السلام وبا همت جوانان غیور وانقلابی ومردم ولایتمدار و عدالتخواه نخواهیم گذاشت در نظامی که خون سیصد هزار شهید عزیز به پای ارزشها و آرمانهای والای آن نثار گشته، مطالبات ولایت زمین بماند.
ان شاء الله ومن الله التوفیق
ستاد مردمی حمایت از طلاب و روحانیون عدالتخواه بروجردی
شهریور 1391
پیگیری اخبار تحصن طلاب بروجرد از طریق:

ghiame-yaran.ir (سایت قیام یاران ولایت)
 

دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, :: 10:59 :: نويسنده : jahanbin

"عماریون"-

بسم الرحمن الرحیم

علما وارثان انبیاء هستند. (پیامبر اعظم (ص) )

همه واجبات حتی جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهان است در مقابل دریا (حضرت امیرالمومنین امام علی (ع))



حوزه های علمیه , طلاب محترم و ولایتمدار ، بسیجیان طلبه و ای عاشقان و دلسوزان روحانیت

حادثه عجیب و تاسف انگیز یورش نیروهای امنیتی و انتظامی به حوزه علمیه بروجرد و بازداشت روحانیون انقلابی دل ما را ناراحت و پر از بغض و اندوه نمود. تعدادی از طلبه های انقلابی که در راستای مبارزه با مظاهر فساد و اعتراض به بی حجابی در تیر رس دستگاههای قضایی قرار گرفته بودند در اعتراض به رفتار ناشایست مراجع مربوطه چند روزی بود که در حوزه علمیه بروجرد متحصن گردیده بودند.

اما متاسفانه سیستم قضایی مربوطه بدون توجه به مطالبه عامه این روحانیون که خواستار اجرای دستورات رب العالمین بودند و به دنبال اجرای آیه های قرآن که مقدماتی ترین تکلیف یک طلبه می باشد , با یورش شبانه به حوزه علمیه بروجرد و ایجاد رعب و وحشت بین طلاب اقدام به بازداشت 10تن از طلاب متحصن گردیدند بی شک همه طلاب کشور خصوصا ما طلاب آذری زبان مستقر در قم و تبریز را اندوهناک کرده است.

عمل به تکلیف طلبگی هرچند خوشایند برخی جریان و اشخاص نباشد در منش همه طلبه ها قرار خواهد گرفت. بی توجهی جامعه عظیم روحانیت و طلبه ها به این جریان که بزرگترین اهانت به روحانیت در سی و چهار سال اخیر در ایران می باشد موجب گستاخی جریان های وابسته به باندهای قدرت و ثروت خواهد بود. اینک اینجانبان جمعی از طلاب و روحانیون تبریزی و آذری زبان مستقر در قم ضمن محکوم نمودن این اقدامات ناشایست , خواستار آزادی سریع این طلبه ها و هشدار قاطعانه به مسئولین این جریان اعلام میداریم که :

1- دادگاه ویژه روحانیت چرا در جریان فتنه و اهانتهای بی شرمانه امثال غفاری ها و... عقب نشینی کرده و اقدامی موثر از خود نشان نداد.

2- این دادگاه متاسفانه بجای برخورد با برخی روحانی نماها که در فتنه ها ی متعدد خصوصا فتنه 88 نقش رهبری فتنه را بر عهده داشته است امروز به خوابگاه طلاب مظلوم بروجرد یورش برده و قلب حضرت مهدی را به درد می آورد؟ بی شک اگر امام خامنه ای مطلع گردد دادگاه ویژه آیا بجز شرمندگی پاسخی محضر ایشان خواهد داشت؟

3- در آستانه آغاز سال تحصیلی حوزه ها اینجانبان ضمن ترک کلاسهای درس و اعلام عزاداری برای این مصیبت خواستار عذر خواهی رسمی عوامل مربوطه از حوزه های علمیه هستیم.

4- در غیر اینصورت ما نیز به طلاب متحصن طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) بروجرد خواهیم شد تا بیداری اسلامی در بدنه جامعه جوان حوزه های علمیه نیز نشان داده شود.

5- محکومیت های چند ساله اخیر دادگاه ویژه روحانیت در تبعید ، حبس ، ممنوعیت ها و... چیزی جز سرکوب نیروهای انقلابی و منزوی کردن یاران امام خامنه ای نیست. محکوم نمودن طلبه هایی همچون : طلبه سیرجانی ، طلبه تبریزی ، طلبه های ارومیه ای ، طلبه گلستانی و طلبه های بروجردی محکوم نمودن تفکر ناب امام خمینی (ره) بوده و ما تا اصلاح وضعیت و منش این دادگاهها ساکت نخواهیم ماند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

جمعی از طلاب تبریز و طلاب و روحانیون آذری زبان مقیم قم



رونوشت:

دفتر حضرت امام خامنه ای
دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, :: 10:55 :: نويسنده : jahanbin

"عماریون"- سید مختار موسوی/ پس از فیلم سریالی ضد ارزشی اخراجی ها ، که قداست دفاع مقدس وحرمت بسیج وبسیجی وشوکت واحتشام رزمندگان دلاور اسلام واقتدار سربازان روح الله وهیمنه نیروهای ارزشی وحزب اللهی وشأن وجایگاه فرهنگ شهادت را ، به بدترین شکل ممکن در هم شکست ، واستقبال گروهی خاص از این فیلمها ، که صرفاً بخاطر شکسته شدن خط قرمزها وبه تمسخر واستهزاء ارزشها وبازی با اصول ومقدسات ، به تماشای آن می نشستند ، دست اندرکاران این فیلم ها را سرمست از فروش خوب فیلمشان کرده بود ، باب ارزش ستیزی وعبور از خط قرمز ها وهجمه به اصول وآرمانهای مقدس انقلاب اسلامی ، در سینما وتلویزیون ، بدون هر گونه موانعی بازشد .

ننگ وتلخی ماجرا زمانی نمک می شود وبر قلب وروح زخمی پیروان راستین ولایت وانقلابیون اصیل پاشیده می شود ، که سازندگان این فیلم موهن وضد ارزشی ، بر دولت ونظام واز همه مهمتر ، برملت واز آن بالاتر ، بررزمندگان وجامعه ایثارگران وخانواده شهدا ، منت می گذارند که ، فیلم دفاع مقدسی ساخته اند.

متأسفانه این معظل چنان رشد سرطان گونه ای پیدا کرده که به همه کس وهمه جا سرایت نموده است . طوریکه هر فیلم نامه نویس ویا کارگردان وتهیه کننده ای که ، برای پیدایش سوژه طنز وخنده ، دچار کمبود ونقصان می شوند ، فوراً بدون هر گونه مانعی ، به دفاع مقدس هجوم می آورند ، ودیواری کوتاه تر از دیوار دفاع مقدس ، وسوژه ای بی دفاع تر ار بسیج وبسیجی وموردی بی صاحب تر از اصول وارزشهای انقلاب اسلامی وبالاخره چیزی خنده دار تراز جبهه وجنگ ودفاع مقدس ورزمندگان اسلام پیدا نمی کنند .

بنده بر این باورم ، که بدون استثناء تک تک دست اندرکاران فیلمهای مثل اخراجی ها ، نابرده رنج واخیراً هم بیدارباش ، با معنی ومفهوم واقعی دفاع مقدس ، وراز اینکه چرا به به هشت سال دوران جنگ تحمیلی ، دفاع مقدس گقته شده است ، بیگانه هستند . وآنطوریکه باید ، با اصول وارزشهای انقلاب اسلامی وخط قرمز های آن آشنا نبوده ونیستند . وهیچ شناختی نسبت به اخلاق ومرام ومشرب بسیجی ومأموریت بسیج وفلسفه تشکیل بسیج نداشته اند . وگرنه هرگز ، به خودشان اجازه نمی داند ؛ با ساختن چینین فیلمهای توهین آمیز ، دل مادران شهدای بسیجی را بشکنند وبا احساسات وعواطف پاک خانواده رزمندگان بازی کنند .

بنده فقط یک سوال ساده از مسئولین سینمای دفاع مقدس وآقای ضرغامی وآقای حسینی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ، آیا شما میدانید که ، امام خمینی (ره) آرزو داشت یک بسیجی باشد .

بسیجی که امام خمینی (ره) آرزوی آنرا داشت ، در این فیلمها وسریالها ، بعنوان سیاهی لشکر ویا رزمندگان عادی که هیچ نقشی در فیلم ندارند ، انجام وظیفه می کنند ، نه آن دسته از افرادی که با حقه بازی ونیرنک وبه قصد سوء استفاده وارد بسیج وجبهه شده بودند ودر فیلم ها بعنوان نقش اصلی بازی می کردند وبعدها عاقبت به خیر می شدند .

بسیجی مورد علاقه امام خمینی (ره) که آرزوداشت یک بسیجی باشد ، مثل بسیجی شهید سید سیف الله موسوی ( برادر نگارنده ) بوده که در سن 17 سالگی پس از 4 سال حضور مستمر در جبهه های جنگ حق علیه باطل در عملیات ظفرمند کربلای پنج به درجه درفیع شهادت نائل آمده است ، این شهید از سن 12 سالگی با عشق وعلاقه وبا آگاهی کامل ومعرفت وشناخت کافی وارد بسیج شدند . وبرای اعزام به خط مقدم جبهه شناسنامه خودرا دست کاری کرده بودند . وبه رغم مخالفت همه اعضای خانوداه از جمله شخص خودم ( مخالفت بنده به خاطر صغر سن وعلاقه شدید پدرومادرم به اوواینکه خودم در جبهه حضور داشتم بود . ) چون پدرم بخاطر روحیه دینی ومذهبی بالایی که برادرم داشت از همان دوران کودکی اورا آیت الله صدا می زد ؛ یعنی می گفت : سیف الله در آینده مرجع تقلید خواهد شد . واز این رو دوست داشت اورا در لباس روحانیت ببیند . لذا همواره با سعه صدر وحوصله فراوان می نشست وهمه را متقاعد میکرد که ، فعلا جبهه به حضور او وامثال او ، بیشتر از هر چیز دیگری نیاز دارد . وعلیرغم اینکه چهار سال از من کوچکتر وتحصیلاتش هم از من کمتر بود ، در جبهه چنان نامه هایی برای من می نوشت ، که گویی نامه را یک روحانی بلند پایه با تحصیلات تکمیلی واستاد دانشگاه نوشته است . طوریکه هنوز هم از نامه های او استفاده می کنم .

بنده خودم نیز از سن 13 سالگی با بسیج وجبهه وجنگ آشنا بوده ام وچند ماهی افتخار حضور در جبهه را داشته ام ، ولی هرگز با بسیجیانی با خلق وخوی افرادی که بناحق ، در فیلمهای ضد ارزشی موردبحث ، بعنوان بسیجی معرفی می شوند ، مواجه نشده ام .

بیسجی مورد نظر امام خمینی ، بسیجیانی چون شهید فهمیده ، شهید باکری ؛ شهید همت ، شهید کاوه ، شهید احمد کاظمی ، شهید باقری ، شهید زین الدین ، بوده اند . نه شخصیتهای ترسو و فرصت طلب وسوء استفاده کنی که در فیلم ها وسریالها بعنوان بسیجی معرفی میشوند.

اصلاٌ چرا وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، وصدا وسیما وستاد حفظ آثار دفاع مقدس واز همه مهمتر ؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وبسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه می دهند ، اینگونه با بسیج وبسیجی شوخی کنند ؟ پس از مجموعه فیلم طنزی که در آن نگاهی متفاوت به مقوله جبهه وجنگ ودفاع ومقدس شده بود ُ ُ معروف بهاخراجی ها ، که فعلا قًصدندارم در این یادداشت به این فیلم بپردازم ودرباره آن اظهار نظری بنمایم ، اما متأسفانه پس از اکران این مجمومه در سینما وسپس پخش آن از رسانه ملی ،صرف نظر از خوب یا بد بودن آن ، بعلت اینکه خیلی از همکاران آقای مسعود دهنمکی و حتی جمعیت زیادی از تماشاگران ومنتقدان سینمانتوانسته بودند ، اهداف ونیّات اورا در ساختن چنین مجموعه ای درک کنند ، و بالتبع قراعت ها وبرداشتهای گوناگونی از این فیلم طنز آمیز که ، برای اولین بار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با مقدساتی چون ، فرهنگ شهادت ، دفاع مقدس ، بسیج وبسیجی ونیروهای حزب اللهی شوخی شده بود ؛ ناباورانه راه برای شکستن قداست دفاع مقدس و هتک حرمت بسیج وبسیجی و سبک شمردن شوکت واحتشام رزمندگان دلاور اسلام وبازی با اقتدار سربازان روح الله وهیمنه نیروهای ارزشی وحزب اللهی و نادیده انگاشتن شأن وجایگاه واقعی فرهنگ شهادت باز شد.

چیزهایی که اصلاً شاید در مخیله سازندگان این فیلم خطور نکرده بود . وفکرش را نمی کردندکه شاید بعد از آنها ، هرکس با هر منظوری بتواند ، بااین مقدسات که روزی جزو خط قرمز های نظام بودند ، بازی کند وآنهارا به راحتی دور بزند . در فیلمهای طنز دفاع مقدس که بعداز مجموعه اخراجی ها ساخته شده ، باعث گردید که خیلی ها با همان نگاه ، به مجموعه اخراجی ها بنگرند و آنرا نقد کنند .

اقبال عمومی که از این فیلم شد ، وخبر فروش میلیاردی آن که همه جا پخش گردید ، هرکسی را وسوسه کرد که ، برای تجارت وسرگرم نمودن مردم وخنداندن آنها ، به شوخی وبازی با دفاع مقدس وایثارگران و تخطئه نمودن اصول وارزشهای انقلاب اسلامی روی بیاورد . تا شاید آنها نیز یک شبه میلیادر شوند . ومتأسفانه تسامح وتساهل مجموعه های نظارتی موجب گردید که ، آنچه نباید در این فیلمها اتفاق بیفتد ، اتفاق افتاد .

البته نباید این حقیقت را انکار کرد که گروهی از اقشار مختلف مردم نیز ، که از دیر باز با نظام ولایی مشکل داشته ودارند ، صرفاً بخاطر شکسته شدن خط قرمزها وبه تمسخر واستهزاء کشاندن ارزشها وبازی با اصول ومقدسات در این فیلم ها ، به تماشای آن می نشستند ، .

ننگ وتلخی ماجرا زمانی نمک می شود وبر قلب وروح زخمی پیروان راستین ولایت وانقلابیون اصیل پاشیده می شود ، که سازندگان فیلم های ضد ارزشی وموهنی که بعد از مجموعه طنز اخراجی ها ساخته شد، بر دولت ونظام واز همه مهمتر ، برملت واز آن بالاتر ، بررزمندگان وجامعه ایثارگران وخانواده شهدا ، منت می گذارند که ، فیلم دفاع مقدسی ساخته اند.

متأسفانه این معظل چنان رشد سرطان گونه ای پیدا کرده که به همه کس وهمه جا سرایت نموده است . طوریکه هر فیلم نامه نویس ویا کارگردان وتهیه کننده ای که ، برای پیدایش سوژه طنز وخنده ، دچار کمبود ونقصان می شوند ، فوراً بدون هر گونه مانعی ، به دفاع مقدس هجوم می آورند ، ودیواری کوتاه تر از دیوار دفاع مقدس ، وسوژه ای بی دفاع تر ار بسیج وبسیجی وموردی بی صاحب تر از اصول وارزشهای انقلاب اسلامی وبالاخره چیزی خنده دار تراز جبهه وجنگ ودفاع مقدس ورزمندگان اسلام پیدا نمی کنند .

بنده بر این باورم ، که دست اندرکاران فیلمهای طنزی که در باره دفاع مقدس ساخته شده است ، از جمله اخراجی ها ، نابرده رنج واخیراً هم بیدارباش ، آنطوریکه باید وشاید ، با معنی ومفهوم واقعی دفاع مقدس ، وراز اینکه چرا به به هشت سال دوران جنگ تحمیلی ، دفاع مقدس گقته شده است مأنوس نیستند . وآنطوریکه باید ، با اصول وارزشهای انقلاب اسلامی وخط قرمز های آن آشنا نبوده ونیستند . شناختی کاملی نسبت به اخلاق ومرام ومشرب بسیجی ومأموریت بسیج وفلسفه تشکیل بسیج نداشته اند . وگرنه هرگز ، به خودشان اجازه نمی دادند ؛ با ساختن چینین فیلمهای توهین آمیزی ، دل مادران شهدای بسیجی را بشکنند وبا احساسات وعواطف پاک خانواده رزمندگان بازی کنند .

بنده فقط یک سوال ساده از مسئولین سینمای دفاع مقدس وآقای ضرغامی وآقای حسینی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی دارم مبنی بر اینکه ، آیا شما میدانید که ، امام خمینی (ره) آرزو داشت یک بسیجی باشد ؟

بسیجی که امام خمینی (ره) آرزوی آنرا داشت ، در این فیلمها وسریالها ، بعنوان سیاهی لشکر ویا رزمندگان عادی که هیچ نقشی در فیلم ندارند ، انجام وظیفه می کنند ، نه آن دسته از افرادی که با حقه بازی ونیرنک وبه قصد سوء استفاده وارد بسیج وجبهه شده بودند ودر فیلم ها بعنوان نقش اصلی بازی می کردند وبعدها عاقبت به خیر می شدند .

بسیجی مورد علاقه امام خمینی (ره) که آرزوداشت یک بسیجی باشد ، مثل بسیجی شهید سید سیف الله موسوی ( برادر نگارنده ) بوده که در سن 17 سالگی پس از 4 سال حضور مستمر در جبهه های جنگ حق علیه باطل در عملیات ظفرمند کربلای پنج به درجه درفیع شهادت نائل آمده است ، این شهید از سن 12 سالگی با عشق وعلاقه وبا آگاهی کامل ومعرفت وشناخت کافی وارد بسیج شدند . وبرای اعزام به خط مقدم جبهه شناسنامه خودرا دست کاری کرده بودند . وبه رغم مخالفت همه اعضای خانوداه از جمله شخص خودم ( مخالفت بنده به خاطر صغر سن وعلاقه شدید پدرومادرم به اوواینکه خودم در جبهه حضور داشتم بود . ) چون پدرم بخاطر روحیه دینی ومذهبی بالایی که برادرم داشت از همان دوران کودکی اورا آیت الله صدا می زد ؛ یعنی می گفت : سیف الله در آینده مرجع تقلید خواهد شد . واز این رو دوست داشت اورا در لباس روحانیت ببیند . لذا همواره با سعه صدر وحوصله فراوان می نشست وهمه را متقاعد میکرد که ، فعلا جبهه به حضور او وامثال او ، بیشتر از هر چیز دیگری نیاز دارد . وعلیرغم اینکه چهار سال از من کوچکتر وتحصیلاتش هم از من کمتر بود ، در جبهه چنان نامه هایی برای من می نوشت ، که گویی نامه را یک روحانی بلند پایه با تحصیلات تکمیلی واستاد دانشگاه نوشته است . طوریکه هنوز هم از نامه های او استفاده می کنم .

بنده خودم نیز از سن 13 سالگی با بسیج وجبهه وجنگ آشنا بوده ام وچند ماهی افتخار حضور در جبهه را داشته ام ، ولی هرگز با بسیجیانی با خلق وخوی افرادی که بناحق ، در فیلمهای ضد ارزشی موردبحث ، بعنوان بسیجی معرفی می شوند ، مواجه نشده ام .

بیسجی مورد نظر امام خمینی ، بسیجیانی چون شهید فهمیده ، شهید باکری ؛ شهید همت ، شهید کاوه ، شهید احمد کاظمی ، شهید باقری ، شهید زین الدین ، بوده اند . نه شخصیتهای ترسو و فرصت طلب وسوء استفاده کنی که در فیلم ها وسریالها بعنوان بسیجی معرفی میشوند .

اصلاٌ چرا وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، وصدا وسیما و بنیادحفظ ارزشهاو آثار دفاع مقدس واز همه مهمتر ؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وبسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه می دهند ، اینگونه با بسیج وبسیجی شوخی کنند ؟

دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, :: 10:54 :: نويسنده : jahanbin
دفاع مقدس ، جنگ هشت ساله ، کهنسالان در دفاع مقدس ، آرشیو موضوعی دفاع مقدس -03
 

سلام عبادات قبول
عزیزان :
کوتاه و مختصر..
جانبازی همسرش  بیماری دیابت نوعBدارد و فرزندش به عفونت خونی،زخم اثنی عشر و بیماری کبد دچاراست.
درصد  جانبازیش را فقط خدا می داند چرا که معتقد است  معامله او با خدا بوده ،نه خلقش

دفاع مقدس ، جنگ هشت ساله ، لحظه شهادت در دفاع مقدس ، آرشیو موضوعی دفاع مقدس - 12

جانبازی  تمام دارو ندارش را برای درمان همسر و فرندش  خرج کرده
و اکنون....
 جانباز مداح شهرمان از 27 تیر تا کنون  در خبایان های شهرری زندگی می کند....

جانبازی  کمرش از غصه فرزند و همسر و نامردی زمانه خم شده است
دوستان بیایید کمکش کنیم تا بایستد....
عید فطر نزدیک است...

آیا جانباز اخوان عید فطر را در خیابان جشن می گیرد یا در زیر سقف خانه ا ی که با مهر و محبت نه مسئولین قدرنشناس و فراموشکار بلکه محبت مردمی که نایاب ترین در دنیایند می گزراند؟؟؟
باعلی

 

برگرفته از وبلاگ جوان مسلمان

http://siyasatkade.mihanblog.com/

دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, :: 10:49 :: نويسنده : jahanbin

 

یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:, :: 11:3 :: نويسنده : jahanbin

 

یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:, :: 10:29 :: نويسنده : jahanbin

 

یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:ایستادگی , :: 10:21 :: نويسنده : jahanbin

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ تخصصی شهداء و هشت سال دفاع مقدس و آدرس shahid-j.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 16512
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


<-PollName->

<-PollItems->